Entre el 1964 i el 1975, els tres Planes de Desarrollo Económico y Social –que, al seu torn, van ser l’evolució lògica de l’anterior Plan de Estabilización, del 1959– van donar lloc al concepte desarrollismo. Era una estratègia política basada a afavorir la industrialització del país per equilibrar les balances d’importació i exportació. En paral·lel al desarrollismo, els governs dels tecnòcrates de l’Opus Dei van obrir la porta a millorar algunes infraestructures per tal d’afavorir l’arribada de turistes estrangers al país. Les ampliacions de ports i aeroports, així com l’extensió i l’ampliació de les vies terrestres i les millores en el transport ferroviari, van contribuir a l’eclosió del turisme de masses. Al Baix Maresme, entre Cabrera i Montgat, l’antiga carretera nacional 2 va passar de dos a quatre carrils (dos per cada sentit de la marxa), i a l’Alt Maresme, allà on l’orografia ho feia fàcil, se’n van desdoblar alguns trams. A partir del 1969, la construcció de l’autopista (la primera de peatge a tot Espanya) va acostar encara més la comarca a Barcelona, i el fenomen de les segones residències va convertir els pobles del Baix Maresme i del Maresme Central en una mena de petites ciutats dormitori.
ACM 377-12. Postal de l’estació de tren de Badalona, 1967.ACM 377-52. Postal de l’autopista del Mediterrani, al seu pas per Montgat, 1971.ACM 377-51. Postal de Montgat amb la carretera N-2 travessant el poble, 1974.ACM 377-112. Postal del Masnou amb la via de tren i la carretera N-2, 1963.ACM 377-185. Postal de les vies del tren i la carretera nacional, separats per l’històric passeig de les Palmeres de Vilassar de Mar, que va desaparèixer en la remodelació iniciada, justament, a partir d’aquell mateix any, 1967. ACM 377-263. Postal de la carretera d’entrada a Mataró amb l’antiga estació de servei, 1971.ACM 377-14. Postal del pont de l’autopista a Badalona, 1969.ACM 377-72. Postal del port esportiu del Masnou, 1988.ACM 377-299. Postal de la carretera N-2 al seu pas per Mataró, 1970.ACM 377-417. Postal de l’estació de tren de Caldes d’Estrac, situada sota el pont de la N-2, 1968.ACM 377-418. Postal de Caldes d’Estrac amb el pont de la N-2 i la via de tren a sota, 1974.ACM 377-234. Postal de l’autopista del Mediterrani, al seu pas per Cabrera de Mar, 1971.ACM 377-721. Postal de la platja de Sant Pol de Mar amb el pont de la carretera N-2 al fons, 1964.ACM 377-658. Postal de la carretera N-2 al seu pas per Canet de Mar, 1969.ACM 377-502. Postal del port d’Arenys de Mar, 1966.ACM 377-423. Postal del pont de la carretera N-2 a Caldes d’Estrac, 1968.ACM 377-815. Postal de la carretera N-2 entre Calella i Sant Pol de Mar, 1970.ACM 377-879. Postal de la carretera N-2 entre Calella i Sant Pol de Mar, 1964.ACM 377-1630. Postal humorística d’Ángel Grañena dels embussos i les cues interminables que es formaven a conseqüència de l’explosió del trànsit, 1967.ACM 377-1638. Postal humorística d’Ángel Grañena que fa referència al tan emblemàtic autoestop, 1969.ACM 377-1749. Postal d’un peatge de l’autopista del Maresme, 1970.ACM 377-1157. Postal de Pineda de Mar amb la carretera N-2 travessant el poble, 1977.ACM 377-1652. Postal humorística d’Ángel Grañena que també reflecteix l’alt cost dels carburants d’aleshores, 1976.ACM 377-1654. Postal humorística d’Ángel Grañena al·lusiva als preus dels combustibles, 1979.ACM 377-1750. Postal de l’autopista del Mediterrani, 1970.ACM 377-1752. Postal de l’autopista del Mediterrani, al seu pas per Alella, 1971.ACM 377-1753. Postal de l’àrea de servei El Maresme, 1972.ACM 377-2051. Manual autopistas del Mediterráneo, 1969.ACM 377-2051. Manual autopistas del Mediterráneo, 1969.ACM 377-2051. Manual autopistas del Mediterráneo, 1969.ACM 377-2051. Manual autopistas del Mediterráneo, 1969.ACM 377-2051. Manual autopistas del Mediterráneo, 1969.ACM 377-2236. Adhesiu de la RENFE, anys 80.ACM 377-2243. Adhesiu de la RENFE, anys 80.ACM 377-2237. Adhesiu de la RENFE, anys 80.ACM 377-2303. Postal humorística d’Ángel Grañena que mostra que llavors tothom feia l’agost, 1985.